-->

6/23/2015

DEVŞİRME POLİTİKASININ OSMANLIYA KAZANDIRDIKLARI VE TÜRKİYE JEOPOLİTİK KONUMU



Ülkemizin bulunduğu jeopolitik konumu gereği ORTADOĞU'nun anahtarı konumundadır.Burada yazacaklarım bu konu ile ilgilenenler için gerçekten çok ama çok amatör kalacaktır belkide.600 yıl dünyaya hükmetmiş bir imparatorluğun yapmış olduğu devşirme sisteminin imparatorluğa ne kazandırdığını bilmeyen yoktur sanırım. Rum Mehmed PaşaVeli Mahmud PaşaYunus Paşa , Rüstem Paşa,Sokollu Mehmed PaşaKuyucu Murat Paşa ve Pargalı İbrahim Paşa gibi osmanlıya hizmeti olan büyük bu şahsiyetler hepsi devşirme ile imparatorluğa kazandırılmıştır.2023 hedeflerimiz doğrultusunda büyük düşünen hedefleri olan gençlerin yetiştirilmesi ve bu hedeflere giderken ülkemizin jeopolitik konumunu kültürünü değerlerini kimliğini unutturmadan başarıya ulaştırabilecek çalışmaları yapması çok stratejik bir konudur.
 Sayın Baybars ALTUNTAŞ'ın ''ortadoğu girişimciliğin dünyadaki merkezi olucaktır''sözünden sonra bizzat beyaz saraydan davet alması konunun ne kadar çok daha kritik olduğunun en büyük göstergelerinden biridir.
Ve bu.....Çok önemli konulardan sadece biridir.


Konunun ilgili tarafları olabileceğini düşündüğüm Kurumların acizane isimleri söylemek isterim
CUMHURBAŞKANLIĞI:Yönetim ve yapılandırma Proje Koordinasyon.

DIŞİŞLERİ BAKANLIĞI:Eğitim Koordinasyon.

İÇİŞLERİ BAKANLIĞI KAMU GÜVENİ VE DÜZENİ MÜSTEŞARLIĞI:Stratejik eğitim.

YURT DIŞI TÜRKLER VE AKRABA TOPLULUKLARI BAŞKANLIĞI:Hariciye

GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI ve MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI:Öğrenciler ve eğitim birimleri.

Konu ile ilgili araştırma yaptığım bir kaç kurumun bizim mevuatımız buna uygun değil cümleleri her zaman olduğu gibi beni hiççç memnun etmedi.Yeni fikirler ve düşünceler bi yerlere gittiği zaman mevzuat denilen o duvar kelime yerine ne yapabiliriz acaba diye soran birilerini  bulmak çok daha faydalı olur diye düşünüyorum.
Aynı zamanda mevzuatlar oluşturulurken lütfen halktan birilerinede sorun...

Gelelim bu programın adına: ORTADOĞU STRATEJİSİ   TÜRKİYE VE DÜNYA

SINIRLAR TELDEN İBARET DEĞİL............DİPLOMALAR DEĞİL FİKİRLER ÖNEMLİ...





NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
NEXT ARTICLE Next Post
PREVIOUS ARTICLE Previous Post
 

byFeed